srijeda, 26. rujna 2012.

Dent d'Hérens 30.6. - 4.7.

Dent d'Hérens (4,171 m) je super odlična planina koja se nalazi u Peninskim alpama. U dolini Aosta blizu grada Aoste. Okružuje ga hrpa odličnih vrhova kao Dent Blanches i Matterhorn! Ukoliko se popnete imate fantastičan pogled... mi ga nažalost nismo uživali... Krenulo nas je troje iz Zadra i na granici problemi pa nas nastavlja dvoje. Putujemo tako ja i Neno cili dan i po noći i nikako doći! Venecija pa Venecija, Venecija i dopizdija više taj prokleti znak... pa Milano, Milano pa Torino pa ajme... Uglavnom stigli smo negdi oko 2 - 3 ujutro i probudili se tamo gdje smo i trebali.
Spremili stvari... hrpu stvari i to je bezveze jer smo mogli proći 10 kg lakše. Uputili se prema skloništu na 2900 metara. Auto smo ostavili negdi na 1800m. Put je super, ugodna šetnjica po kiši i vitru od jedno 5 - 6 sati. Svi koji idu doli gledaju nas malo čudno. Kao, di ćete vi? Prognozu, naravno nismo pogledali. Došli do skloništa, kad ono hotel! Domar ne govori ništa osim materinjog jezika. Nigdi nikog i tu smo sljedeća dva dana i čekamo da stane sra** od vrimena. Došli su neki ljudi, njih dvoje i naravno da ne pričaju nikakav jezik osim talijanskog. I taj treći dan krećemo! Odnosno noć oko 3 - 4 ujutro. Iza nas idu neki Poljaci njih troje. Sve super, strmi uspon, vrime super, ajme lipo sve i odlično!
Prelazimo ledenjak i stižemo do samog vrha. Poljaci nastavljaju nekom drugom rutom ali vide nas pa se dvoume i dolaze do nas. Idemo svi skupa grebenom. Tu je i neko fiksirano uže... Stijena krušljiva, ocjena nekih II / III, prekriveno s par centi sniga. Nije ugodno i svi se nekako dovučemo tu dužinu - dvi gori do grebena. Tu smo na nekih 3800 - 3900 metara visine i baš je lipi pogled i jako je strmo. Poljaci nam malo rade gužvu. Malo smo odmaknuli još naprid ali već je bilo oko 10.30 i zagrijalo je malo... nekakvi oblaci dolaze... kao vrime bi trebalo biti dobro još par sati međutim nismo sigurni, na stranom smo tereni i nismo baš puni iskustva iz alpa tako da donosimno odluku za nazad.
I Poljaci se vračaju... Idemo tužni natrag i izmoreni. Vruće je i led puca i vruće je. Hodali smo do auta puno... Cili dan na ništa hrane... krepali... napravili smo dosta grešaka... vraćamo se sljedeće sezone pametniji! U svakom slučaju odlično iskustvo i super đir. Idemo u Aostu na kebab! A kako smo se izvozali do Zadra tek... bolje da ne govorim ništa...